Wielu z was pewnie nie raz spotkało się z pojęciem Copywriting. Chciałbym wskazać potencjalnym klientom, czym on tak naprawdę jest. W polskim słownictwie nie da się odnaleźć słowa, które opisywałoby ten zawód kompleksowo. Można nim nazwać po krótce etap artystyczny w tworzeniu reklamy. Copywritingiem nie jest tworzenie suchych tekstów technicznych, lecz takich, które nakłonią osoby je czytające do zakupu danego produktu, skorzystania z usługi itd. Copywritingiem jest zatem zestaw usług, których celem jest komunikat, zawierający w sobie mechanizmy związane z nakłonieniem konsumenta do zamierzonych czynności. Copywriter musi przede wszystkim wiedzieć, jak sprzedać dany produkt, jak wygląda grupa docelowa, czy też strategia komunikacji w danym przedsiębiorstwie. Przekaz reklamowy musi zatem zawierać odpowiednie elementy.

Warto również w tym miejscu wspomnieć, czym tak naprawdę jest SEO Copywriting. W zakresie tego typu usług jest optymalizacja treści pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Może być on rozumiany na wiele sposobów np. zwiększenie topical authority, liczby słów kluczowych, czy też ukierunkowanie na tzw. długi ogon.

Ceny copywritingu i oferty

Copywriting ma kilka metod wyliczania kosztów związanych z wykonaniem zlecenia np. za cały projekt lub 1000 zzs (znaków ze spacjami). W ramach oferty każdy Copywriter z doświadczeniem będzie dysponował swoim portfolio. Najczęściej są to próbki tekstów powrzucane np. na Dysk Google, One Drive. Zdarza się również, iż przygotowujemy przykładowe teksty na zamówienie klienta za odpowiednią opłatą. Koszt każdego zlecenia analizowany jest indywidualnie w zależności od stopnia jego skomplikowania. Należy się liczyć z tym, iż z zasady minimalna stawka oscyluje w ok. 15 zł netto zzs. Na swoim koncie posiadam zrealizowanych już ponad 500 zleceń z takich dziedzin, jak np.:

  • budownictwo,
  • prawo,
  • socjologia,
  • medycyna,
  • ekonomia,
  • rachunkowość,
  • administracja publiczna,
  • bankowość,
  • balet,
  • historia,
  • filozofia

    Artykuły blogowe są jednym ze sztandarowych usług, które mają zaciekawić czytelnika, wypromować produkt. Zajmuję się profesjonalnie prowadzeniem blogów np. na stronach www opartych o CMS WordPress.

    Kreuję teksty w oparciu o najnowsze standardy SEO, których celem jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Dzięki takim działaniom zwiększona zostaje widoczność stron www wyszukiwarce Google.

    Oferuję eksperckie artykuły dostosowane do potrzeb klienta. Z zasady samodzielnie pozyskuję materiały, które  są wykorzystywane do wykonania zlecenia.

    Ghostwriting oznacza przekazanie praw autorskich względem danego zlecenia. Wykorzystywane jest to w szczególności w przypadku artykułów naukowych, ebooków.